Asuntotuotantoa kasvukeskuksiin ja sujuvaa vuokrauspalvelua

Tänä vuonna jatkamme investointeja ja palvelun kehittämistä yhä sujuvammaksi. Haluamme jatkaa investointejamme vuokra-asuntojen määrän kasvattamiseksi erityisesti kasvukeskuksissa.

Katsauskaudella VVO:n lähettämä sadan miljoonan euron tarjouspyyntö rakennusliikkeille vuokra-asuntojen rakentamisesta on osoitus halukkuudestamme vaikuttaa vuokra-asuntotarjonnan määrään erityisesti pääkaupunkiseudulla ja muutamilla muilla kasvavilla paikkakunnilla. Tavoitteenamme on vaikuttaa myös kaavoituksesta käytävään keskusteluun ja rakennusurakoiden mahdollisesti alkaessa myös Suomen työllisyyteen tämän hetken taloustilanteessa.

VVO täytti 45 vuotta 29.1.2014. Näihin vuosiin mahtuu monta erilaista asumiseen liittyvää innovaatiota, asumismuotojen kehittämistä ja vuokra-asumiseen liittyvään keskusteluun vaikuttamista. VVO perustettiin vuonna 1969 ja tarina alkoi Vantaan Malminiitystä, jonne valmistuivat ensimmäiset vuokra-asunnot. Jo vuonna 1974 VVO toimi 20 paikkakunnalla, ja nyt, vuoden 2014 alussa, asuntoja on 40 273 yhteensä 43 paikkakunnalla. Katsauskauden aikana teimme sopimukset vuokra-asuntojen toteuttamisesta Helsingin Kalasatamaan ja Lappeenrantaan.

Katsauskaudella sovimme kahden operaattorin, DNA:n ja Elisan, kanssa laajakaista- ja televisiopalveluiden toimittamisesta asiakkaillemme. Jatkossa aiempaa nopeampi laajakaistayhteys sisältyy lähes jokaiseen VVO:n asunnon vuokraan, sillä sopimukset kattavat yhteensä 38 500 kotitaloutta ja astuvat voimaan vuoden 2015 alussa. Vuokraan kuuluvan laajakaistan 10 Mbit/s nopeus on merkittävä parannus aiempaan ja mahdollistaa sujuvamman netin käytön. Haluamme tarjota asiakkaillemme myös laajakaistapalveluiden helppoutta ja vaivattomuutta sen lisäksi, että kehitämme jatkuvasti toimintaamme kohti yhä helpompaa asiointia ja sujuvampia palveluita.

Tuloksen kehittyminen on seurausta monesta onnistuneesta teosta, kuten ylläpitokustannusten hallinnasta, tehokkaasta vuokraustoiminnasta ja alhaisista rahoituskuluista. Asuntojen korkea vuokrausaste perustuu hyvän vuokra-asuntojen kysynnän lisäksi siihen, että olemme kehittäneet vuokrausprosessiamme. Esimerkiksi viime syksynä käyttöön otettu sähköisen vuokrasopimuksen tekeminen alusta loppuun on otettu erinomaisesti vastaan asiakkaiden keskuudessa.

Kiitos hyvin alkaneesta vuodesta 2014!

Jani Nieminen