Vahva osaaminen

Asiakkuudet-toiminto osallistui A2-koulutukseen ja kehitti asiakaspalvelun rajapinnassa työskentelevien myynnillistä ja liiketoimintalähtöistä ajattelua. Valmennuksessa syvennyttiin asiakaslupauksen ja yhteisten toimintamallien merkitykseen sekä yhteistyön parhaisiin käytäntöihin. Yhteinen A2-foorumi innosti henkilöstöä kehittämään Lumon ja VVO:n palvelukokonaisuuksia.

Kesäkuussa 2014 käynnistyi valtakunnallinen asiakaspalvelukeskus, joka vastaa puhelimitse ja sähköisesti asunnonvuokraamiseen ja asumiseen liittyviin yhteydenottoihin.

Keväällä toteutetussa uudelleen organisoitumisessa Vantaan toimipisteen henkilöstö siirtyi Helsingin pääkonttoriin Mannerheimintielle, ja koko pääkaupunkiseutua palvelemaan perustettiin yksi yhteinen VVO-kotikeskus.

Vuoden 2014 lopussa VVO:n palveluksessa työskenteli yhteensä 343 (324) henkilöä, joista vakituisessa työsuhteessa toimi 317 (313) ja määräaikaisessa 26 (11). Keskimäärin henkilöstöä oli vuoden aikana 339 (341). Keskimääräinen palveluksessa oloaika oli 10,0 (11,0) vuotta. Henkilöstön vaihtuvuus oli 14,0 (6,6) prosenttia. Pääkaupunkiseudulla työskenteleviä oli 70 % koko henkilöstöstä.

Hankintojen ja investointien kautta VVO on merkittävä työllistäjä myös asuntojen sijaintipaikkakunnilla. Oman henkilökunnan ohella kiinteistönhoidon ja siivouksen sekä korjaus- ja rakennusurakoinnin välillinen työllistävä vaikutus oli liki 3 400 henkilötyövuotta vuonna 2014.


Case

 

Vastuullinen kesäduuni

 

VVO kärkikaartissa Vastuullinen kesäduuni -kilpailussa

VVO menestyi erinomaisesti Vastuullinen kesäduuni 2014 -kampanjassa. Kilpailussa VVO sijoittui kolmen parhaan joukkoon ja sai kunniamaininnan suurten työnantajien sarjassa. VVO:n kesätyöntekijät olivat erittäin tyytyväisiä, ja esille nousi etenkin työpaikan hyvä henki, esimiestyö, huolellinen perehdytys ja mielekkäät työtehtävät. Kilpailuun osallistui yhteensä 68 työnantajaa.

 

 

 

339

 

VVO:laista

 

Välillinen työllistäminen

 

3 400

 

henkilötyövuotta